22

[10.07]

a dostawę wyślemy do Ciebie w następny dzień roboczy

 Zapraszamy na zakupy

Dzisiaj już nie wysyłamy. Paczka zostanie wysłana jutro.

Jak zwiększyć efektywność w pracy? Zadbaj o odpowiednią dietę
Jak zwiększyć efektywność w pracy? Zadbaj o odpowiednią dietę

Praca zdalna to dla wielu osób prawdziwe wyzwanie. Często w domu trudniej nam się skoncentrować niż w biurze, przez co nie udaje nam wykonać swoich zadań na czas. Czy to oznacza, że codziennie powinniśmy pracować po godzinach? A może pić więcej kawy, żeby się pobudzić?  Te sposoby raczej nie rozwiążą problemu. Tym, co może pomóc poprawić efektywność jest odpowiednia dieta!

Energia do pracy jest potrzebna i to nie tylko, jeśli pracujemy fizycznie. W pracy umysłowej także ma kluczowe znaczenie. Mózg każdego dnia zużywa blisko 20% energii organizmu. Ale jak ją dostarczyć? Do prawidłowego działania naszego mózgu potrzebna jest glukoza, a także wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy i składniki mineralne.

Jak wspierać koncentrację w pracy?

Wiele osób uważa, że dobrym sposobem jest zjedzenie energetycznego batona. Problem w tym, że jedzenie słodyczy powoduje gwałtowne zmiany stężenia glukozy w krwi, a to nie sprzyja wcale koncentracji. Poza tym to krótka droga do tycia!

Lepszym pomysłem będzie dostarczenie w chwili spadku energii węglowodanów złożonych. Występują one w takich produktach jak pełnoziarniste pieczywo, grube kasze czy płatki owsiane. Są rozkładane w organizmie dłużej niż inne produkty, dlatego zapewniają stały dopływ energii przez dłuższy czas.

Na szybkość przepływu informacji w mózgu wpływa także cynk, który znajdziemy w pestkach dyni.

Oprócz tego warto jeść zielone warzywa – na przykład kapustę, brukselkę, szpinak – są bogate w foliany, a także żelazo ułatwiające transport tlenu do mózgu.

Kakao i warzywa strączkowe zwiększą naszą odporność na stres i ochronią przed zmęczeniem dzięki zawartości magnezu i witamin z grupy B.

Jakie owoce jeść, żeby poprawić pracę mózgu?

Wpływ na lepszą koncentrację i tym samym większą efektywność w pracy mogą mieć także świeże owoce:

  • Banany – jako źródło magnezu i potasu,
  • Borówki i jagody – bo zawierają antocyjany i katechiny,
  • Pomarańcze – świetne źródło witaminy C.

Nieprzypadkowo między innymi te owoce dostarcza się do biur w ramach owocowych dni. Nie tylko są smaczne, ale pomagają też pracować bardziej produktywnie, poprawiając zdolność logicznego myślenia i koncentracji. Jeśli lubimy z wyżej wymienionych owoców można zrobić koktajl albo sałatkę.

Nie zapominajmy także o orzechach. Zawierają wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które stanowią budulec komórek mózgu. Regularne jedzenie orzechów (ok. 30 g dziennie) wzmacnia naczynia krwionośne w mózgu i spowalnia procesy starzenia neuronów, tak samo jak jedzenie tłustych morskich ryb czy awokado.

Pozytywny  wpływ na zdolność koncentracji i zapamiętywania ma także lecytyna znajdująca się między innymi w jajach, słoneczniku, soi oraz dyni i rzepaku.

Pracujesz w domu? Jedz regularnie!

Jak widać lista produktów, które powinno się uwzględnić w swojej diecie jest dość długa. Można z tego wybrać te, które najbardziej lubimy i mamy do nich łatwy dostęp.

Jednak liczy się nie tylko co zjemy, ale również kiedy!

Wszystkie posiłki powinny być spożywane regularnie o odpowiedniej porze. Śniadanie należy zjeść najpóźniej w ciągu godziny od obudzenia. Rezygnacja z wczesnego posiłku nie jest wcale oszczędnością czasu.
Z badania „Żywieniowe nawyki pracujących Polaków” wiemy, że aż 58 % pracujących Polaków uważa, że głód wpływa na ich efektywność!  Korzyści z braku posiłków są zatem tylko pozorne. Owszem, będziemy pracować 20 minut dłużej, ale zadania wykonamy wolniej i może się zwiększyć częstotliwość błędów i pomyłek, co w konsekwencji wygeneruje dodatkową pracę.

Zdrowa dieta jako benefit pracowniczy?

Na efektywnej pracy zależy zarówno pracownikowi jak i pracodawcy. Firma dzięki zaangażowaniu swoich pracowników może osiągać swoje cele biznesowe. Pracownik, który widzi, że pracuje dobrze ma mniej stresu, więcej satysfakcji. Dlatego odpowiednia dieta nie jest już tylko prywatną sprawą pracownika. Jeśli właściwie dobrane posiłki wpływają na koncentrację i zdolność logicznego myślenia  to firma może wpływać na to, jak pracownicy się odżywiają.

W czasach, gdy wiele biur jest zamkniętych doskonale sprawdzają się dostawy warzyw, owoców i innych zdrowych produktów do domu pracownika. Warto skorzystać z takiej formy wsparcia. To nowoczesny benefit, który jest namacalny i ma realny wpływ na zdrowie i jakość życia.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium